2010. december 28., kedd

A cserepes ajkak ellen

Minden ember megéli azt a rémálmot, amikor a szája kicserepesedik. Főleg télen... Én régebben mindíg megnyaltam a számat, amitől csak még roszabblett a helyzet. Ezért kellett keresnem más megoldásokat. Most leírom az én kedvenceimet:
- A legegyszerűbb megoldás, az amikor reggel fogmosáskor, a fogkefével átdörzsölöm az ajkaimat is. Ez egy pirosas színt ad a számnak. De ilyenkor vigyázok, hogy a fogkefét kiöblítsem, mert van akinek nem tesz jót a fogkrémben található ízesítőanyag és ettől csak még jobban cserepesedik a száj. Utána rákenek egy kis vaseline-t amitől szép puha marad a szám.
- Ha nincs módom, hogy fogat mossak, vagy csak, hogy fogkefét használjak akkor van előveszem a törölköző darabkámat, ez is a sminktáskám része. Egy olcsó törölközőt felvágtam kis darbokra és beszegtem a végét, hogy tartósabb legyen. Na szóval ezt a kis törölköző darabot előveszem, picit benedvesítem és azzal dörzsölöm át a számat. Ez álltalában akkor fordul elő, ha nem vagyok itthon.
- Aztán egy másik megoldás az egy összekevert krém szerű anyag. Én személy szerint szájradírnak hívom:) De persze a lényeg az elkészítése: 1 kiskanál(kk.) cukorhoz hozzá keverünk 2 kk. mézzel és 1/2 kk. vaseline-nel. Ezt a szájra kenjük és egy durvább anyaggal (pl: szilviával) letöröljük. Majd egy pici vaseline-t még plusszba rákenünk. Ezt minden hétvégén megcsinálom, mert ez már egy hosszabb procedúra.
- Segít az is, ha naponta minimum 2 liter folyadékot juttatunk be a szervezetbe, az ajánlott mennyiség 2,5 liter de nekem ez nem szokott összejönni és azt vettem észre, hogy az én alkatomnak 2 liter is elég. Még ezt is alig tudom teljesíteni néha. Ez a belső szépítkezés, ami segít, hogy a bőr tovább maradjon egészséges és veszes.
- Néha ha nem szájradírt használok akkor csak egy pici mézet teszek a számra, ezt lenyalogatom, mert a méz az egészséges, és még a szájnak is jót tesz:)
- A krémes állagú rúzsok is jók, mert egy kis védő réteget képeznek a szájon, de csak miután a száj már nem cserepes.
- A csípős, túl fűszeres és nagyon sós ételek is rontanak a helyzeten. Mert ezek plusszba marják és elvonják a nedvességet a szájtól.
Hát én ennyit ismerek, de ha valaki tud valami mást is azt szívesen meghallgatom.
Sziasztok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése